Creative Assembly, twórcy Total War, powrócą do gier, na których znają się najlepiej
Pod koniec września spółka Sega Sammy zdecydowała się anulować rozwój niemal ukończonej sieciowej strzelanki Hyenas. Produkcja studia Creative Assembly trafiła do kosza wraz z kilkoma innymi, niezapowiedzianymi projektami. I chociaż swoją decyzję Sega argumentowała „niższą rentownością” gier firmy w Europie, ważną rolę w tym wszystkim odegrał jeszcze jeden element.Podczas niedawnej prezentacji wyników finansowych, dyrektor generalny Sega Sammy Haruki Satomi stwierdził, że do anulowania gry i szeregu zwolnień przyczyniła się nieznajomość gatunku, z jakim przyszło pracować Creative Assembly.
Każde studio ma swoje mocne i słabe strony, ale sprzyjające wiatry we wczesnym okresie COVID-19, w połączeniu z dobrymi wynikami każdego tytułu, skłoniły nas do przyjęcia strategii większego przyspieszenia, nawet w obszarach, w których te studia nie próbowały się dalej rozwijać – tłumaczył Satomi.
Sternik firmy wyjaśnił, że problemy wynikające z nowej polityki skłoniły teraz Sega Sammy do ukierunkowania twórców na gatunki, w których mają największe doświadczenie.
Niektóre studia poradziły sobie dobrze, a inne nie, więc postanowiliśmy ponownie skoncentrować się na mocnych stronach każdego z nich – kontynuował Satomi. – Creative Assembly było dobre w grach offline z gatunku strategii, ale podjęło się wyzwania stworzenia Hyenas, czyli gry sieciowej z gatunku FPS.
Satomi podkreślił, że choć jakość anulowanego projektu była zadowalająca, Sega doszła do wniosku, że nie będzie on w stanie sprostać wymaganiom graczy.
Mimo że gra sama w sobie była dobra, zdecydowaliśmy się anulować prace nad Hyenas, ponieważ nie sądziliśmy, że osiągnie ona jakość, która zadowoliłaby naszych użytkowników i ze będziemy w stanie ją utrzymywać jako konkurencyjną propozycję online przez długi czas – zdradził szef Segi.
W trakcie sesji Q&A Satomi jeszcze raz wspomniał, że „w ramach procesu reform strukturalnych skupionych wokół Creative Assembly, firma zamierza lepiej zoptymalizować organizację pracy i skoncentrować zasoby studia na rozwoju w kluczowych dla niego gatunkach”.
Należy zatem spodziewać się, że w niedalekiej przyszłości deweloperzy otrzymają polecenie stworzenia nowej strategii.
Źródło:
"grim_reaper" - GRY-OnLine 2023-11-29 18:27:16